måndag 29 januari 2018

Nu är det snart Alla Hjärtans Dag och varför inte överraska någon du vill visa uppskattning till med ett unikt handgjort kort. Ett kort som du sätter din egna prägel på och som speglar just det du känner för en speciell person.



Stämpel med Sihouette Mint

Till mitt första kort använder jag mig av 3 olika maskiner, Silhouette CameoSilhouette Mint och en Sizzix Big Shot, alla finns självklart på folier.se/hobbyworld.se. 

Grunden till kortet är i A6 format och det skar jag ut med min Silhouette Cameo, på basen satte jag sen en del som är utstansad med Sizzix Big Shot men det finns skärfiler i Silhouette Store som liknar denna, ifall man inte har en stansmaskin. För resterande bitar på kortet, två vita och en mörk triangel, har jag använt min Silhouette Cameo och skurit ut dom. Sist så designade jag textstämpeln med texten i Mint Studio och skapade den med min Silhouette Mint.



När det kommer till val av mönstrade papper finns det en uppsjö av dessa hos hobbyworld och man kan välja och vraka helt efter egen smak. De har även olika dies och stansmaskiner som är ett roligt tillskott till pysslandet.



Kort utan stämpel

Om man inte hunnit få hem sin Silhouette Mint innan Alla Hjärtans Dag kan man även använda sig av olika skärfiler i Silhouette Store för att få till fina kort. Mitt andra kort är en färgglad historia med ett lite mer humoristiskt inslag av uppskattning.

Basen på kortet är samma som det första, A6 utskuret med Silhouette Cameon. Sen har jag använt mig av olika färgade 80 gr papper som jag skrutit ut 2 olika färgdroppsmönster i. De är denna färgdroppen och denna varianten av droppe. 

Medan jag skar ut dessa färgdroppar, öppnade jag ett nytt arbetsblad och skrev texten "Du är färgklicken i mitt liv". Gjorde en off-set på texten och skar sen ut enbart off-seten för att fylla i texten med en vit gelpenna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar