söndag 26 november 2017

Äntligen drar jag igång...

Nu har jag äntligen möjlighet att förverkliga en liten dröm. Att få skapa en blogg precis så som jag vill ha den. En blogg som kommer innehålla allt som jag älskar med mitt liv - mina barn, min familj, mitt skapande och mitt företag.

Allt ligger och bubblar för att få mogna och blomma ut!



Mitt liv är, som många andras, ett organiserat kaos. Jag kan utan att ljuga säga att jag ibland balanserar på gränsen av att klara av det. Tack och lov så har jag mina barn; en son som är 7 år och bor hos sin mamma men är hos oss 3 helger i månaden, ytterligare en son som är 5 år och en dotter som är 3 nu i december, de två sistnämnda har jag fått med min sambo. Min sambo har jag bott med de senaste 7 åren, vi har känt varandra i ca 16 år men det var lite trögt i början och tog några år innan vi fattade att vi gillade varandra.

När jag var gravid med dottern så fick jag jättejobbig foglossning och blev sjukskriven från mitt jobb som förskollärare ganska tidigt. Eftersom jag inte kunde röra på mig som jag ville så blev det så att jag började surfa sidor på nätet och grupper på Facebook för att hitta något att göra och det slutade med att jag provade decoupage. Efter att jag satt decoupage på det mesta i hemmet samlade jag på mig lite pengar och köpte en Silhouette Cameo - kärlek vid första ögonkastet NOT! Denna helvetesmaskin är en så kallad plottermaskin som skär ut en design i vinyl, tyg, papper mm. Man designar sin design i ett program som liknar Photoshop på vissa sätt och sen är tanken att man kan skära ut detta i sitt valda material. Det gick åt HELVETE och maskinen höll på att åka ut genom fönstret redan första kvällen. Tack vare min sambos, ibland, väldigt pedagogiska och lugna sätt att hantera mina utbrott så behöll jag maskinen och efter några veckor så började vi förstå varandra.

Idag över 2 år senare är vi ett superbra team och jag och min maskin har till och med startat ett företag -
LjusfyrenDesign. (Tyvärr är både sidan och shoppen skitful och kommer att göras om nästa år.) Så undertiden kommer jag att lägga ut bilder, tutorials och annat skoj på sånt jag skapar till kunder och till min familj. Jag bloggar även för Silhouette Sverige och där går det även att hitta delar av mina inlägg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar